Skip to main content

Prof. Dr. Monika Waldis

Direktionsmitglied ZDA und Abteilungsleiterin Politische Bildung und Geschichtsdidaktik PH FHNW

Laufende Projekte

Magazine Historical Thinking, Culture, and Education (HTCE)

What can historical learning contribute to meeting current challenges? The aim of the journal is to promote transnational and cross-cultural dialog and to stimulate an interdisciplinary understanding between researchers, scientific traditions, ontologies and epistemologies from different world regions and contexts.

POLIS – The magazine for political education

The annual POLIS magazine is dedicated to topics that are important to young people. It contains background reports, interviews and practical articles and provides information on topic-specific teaching materials.

YouOnPart – Politische Onlinepartizipation und Digital Citizenship bei 14- bis 19-jährigen Jugendlichen in der Schweiz

Der digitale Raum eröffnet neue Möglichkeiten der politischen Onlinepartizipation für Jugendliche und Erwachsen und stellt ein bedeutsamer Sozialisationskontext im Bereich des Politischen dar. Das Forschungsprojekt erschliesst Ausprägungen und Kontexte politischer Onlinepartizipation bei Schweizer Jugendlichen mittels Medientagebüchern und problemzentrierten Interviews. Gestützt auf empirische Daten erarbeiten Jugendliche und Fachpersonen gemeinsam Ansätze einer Digital Citizenship Education für die Schule und die offene Kinder- und Jugendarbeit.